Tuesday, October 8, 2013

Extended fucking Essay

ehk what the fuck is social life?

Mis on Extended Essay ehk EE?

Tegemist on kõige ebameeldivama aspektiga IBs (International Baccalaureate) õppimisel. See on üks tore kuni 4000 sõnaline sügav uurimustöö, mille teema saab iga õpilane ise valida. Kõlab suhteliselt normaalsena, eksole? Aiuke probleem on see, et viitamine, bibliograafia ja kust sa kõik need faktid saanud oled peavad olema tehtud ülikooli teadustööde standardite järgi. Ehk siis: see on üks kole pain in the ass.
Tegelikult on üldse nii, et kogu kirjutamise protsessist selle kõige suurema ja pikema osa võtab ära just viitamine ja nende õigeks saamine. Samas- vähemalt olen mina seda juba keskkoolis teinud mida teised alles ülikoolis õppima hakkavad.. #jehhuu??

Oma EEga alustasin ma juba eelneval sügisel, kui pidime välja mõtlema mis aines me seda teeme ja mis teemal. Minu aineks juba algusest peale oli Inglise keel ja pealkirjaks lõpuks sai "The influence of friendship between J. R. R. Tolkien and C. S. Lewis on their depiction of friendship in The Lord of the Rings and The Chronicles of Narnia" (see natukene lühendatud versioon).

Põhimõtteliselt materjali kogumiseks läks terve eelmine aasta ja suvel sain ma siis lõpuks kirjutama hakata. Kui sisu olen ma alates esimesest mustandist suhteliselt vähe muutnud, siis just viitamine on see, mis muutub iga korraga kui ma selle kuradima wordi dokumendi jälle avan.

Kui ausalt öelda siis siiski kõige hullem asi EE juures on see, kui palju see stressi tekitab! Teate kui õudne on minna magama teades, et EE ootab tegemist ja seda peab veel nii palju tegema ja nii ilusti. Lihtsalt ei taha. Liiga palju on teha ja see pigem viskab kopa ette. pigem jah.

Lihtsalt uskumatu on see, kui palju ma (vabatahtlikult) pean tegema selle IB jaoks, eriti võrreldes nendega, kes Eesti õppekavas õpivad. Lihtsalt loodan et see kogu stressamine ja magamatus tasub end ära. Ja kui ei tasu eks te siis ka sellest kuulete, eksole :)

Aga nii palju siiis sellest. Mul ei olegi rohkem aega et midagi kirjutada, sest.. üllatus-üllatus, ma pean minema oma EEd veel parandama, enne kui oma peaaegu kõige viimasema drafti oma õpetajale saadan.
#fuckme

kista.






No comments:

Post a Comment